سبد خرید ( 0 )

0 ریال

    هزینه حمل و نقل حمل و نقل رایگان
    مجموع هزینه سفارش 0 ریال

    گوناگون

    اشتباه ناخواسته باعث اجرای بازی میان پلتفرمی ایکس باکس و پلی استیشن شد


    نزدیک به یک سال و نیم است که مایکروسافت به دنبال اجرای بازی های آنلاین به صورت میان پلتفرمی است. ردموندی ها این مسئله را در نمایشگاه E3 سال گذشته نیز مطرح کردند و توانستند توجه یکی از مهم ترین تولید کنندگان کنسول بازی در جهان یعنی نینتندو را به خود جلب کنند.

    این مسئله در نهایت باعث شد تا بسیاری از عنوان های محبوب بازی ها به صورت میان پلتفرمی در ایکس باکس وان، کامپیوتر های شخصی و نینتندو قابل بازی باشد.

    در عین حال سونی به عنوان توسعه دهنده پلی استیشن همواره با قابلیت بازی آنلاین به صورت میان پلتفرمی مخالف بوده و راه های ارتباط گیمر های پلی استیشن 4 با گیمر های دیگر پلتفرم ها نظیر پی سی ها و ایکس باکس وان را بسته است. مخالفت سونی تا جایی جدی شد که حتی مایکروسافت اعلام کرد اگر سونی سد های ارتباطی پلی استیشن 4 را بردارد، قادر است تا در عرض چند ساعت، اجرای میان پلتفرمی بازی ها را در سطح جهانی گسترش دهد.

    با این حال کاربران شبکه اجتماعی Reddit به تازگی متوجه شده اند که آپدیت جدید بازی Fortnite برای مدت قابل توجهی ارتباط بین گیمر های پلی استیشن 4 را با گیمر های ایکس باکس وان باز کرده است.این مسئله در نهایت باعث شد تا پای سخنگوی تیم توسعه دهنده بازی نیز به میان بیاید. او در مصاحبه ای که با وب سایت ورج داشته ادعا کرده که این ارتباط ناشی از اختلال و اشتباهی ناخواسته بود که به سرعت نیز برطرف شد.

    با وجود این، مایکروسافت تلاش میکند تا تجربه اجرای بازی ها به صورت میان پلتفرمی برای بازی های چند نفره، و در عین حال قابلیت Play Anywhere را برای تمامی گیمرها ارائه دهد. این در حالی است که در مقابل مایکروسافت، شرکت ژاپنی سونی قرار گرفته است که بیشتر سعی در عرضه اختصاصی خدمات و محصولاتش دارد.