سبد خرید ( 0 )

0 ریال

    هزینه حمل و نقل حمل و نقل رایگان
    مجموع هزینه سفارش 0 ریال

    کامپیوتر و سخت افزار

    عرضه آپدیت آوریل 2018 ویندوز 10 برای دستگاه‌های مجهز به اس اس دی توشیبا متوقف شد


    مشکلات مربوط به آپدیت آوریل 2018 ویندوز 10 همچنان ادامه دارد و کاربران همچنان با مشکلات مربوط به آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در این میان مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که عرضه این آپدیت را برای کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر برخی از قطعات خاص متوقف کرده است.

    بر همین اساس، فرایند عرضه آپدیت آوریل 2018 ویندوز 10 برای دستگاه‌هایی که با اس اس دی‌های توشیبا تولید شده‌اند، توسط مایکروسافت متوقف شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، این آپدیت باعث ایجاد اختلال در UEFI اس اس دی‌های توشیبا می‌شود و کارکرد کلی کامپیوترهای مبتنی بر آن را مختل می‌کند.

    مایکروسافت اعلام کرده که آپدیت آوریل 2018 به طور مشخص با اس اس دی‌های سری XG4،  XG5  و BG3 ساخت شرکت توشیبا مشکل دارد و باعث عدم کارکرد کل سیستم خواهد شد. ردموندی ها تاکنون هیچ اشاره‌ای به علت به وجود آمدن این ناسازگاری نکرده‌اند و در عین حال  اعلام کرده‌اند که این مشکل، لزوماً از طرف سیستم عامل ویندوز و شرکت مایکروسافت نیست و ممکن است به دلیل طراحی خاص UEFI اس اس دی‌های توشیبا باشد.  بر اساس ادعای مایکروسافت، مشکل یاد شده از بیلد 1709 ویندوز 10 برای اس اس دی‌های توشیبا به وجود آمده است و لزوماً به سیستم عامل ویندوز 10 و آپدیت‌های ارائه شده برای آن مربوط نمی‌شود.

    در حال حاضر، هیچ راه حلی برای رفع این مشکل وجود ندارد و کاربران دستگاه‌های مبتنی بر اس اس دی‌های توشیبا ممکن است با دریافت آپدیت‌های جدید ویندوز 10 با اختلال‌های جدی مواجه شوند. از طرف دیگر، آپدیت آوریل 2018 برای بسیاری از دستگاه‌های مختلف با قطعات سخت افزاری گوناگون مشکل ایجاد کرده است.  به همین دلیل به کاربران کامپیوترهای ویندوزی، توصیه می‌شود فعلاً آپدیت‌های جدید سیستم عامل ویندوز 10 را دریافت نکنند.

    علاوه بر این به کاربرانی که همچنان به دریافت و نصب این به روز رسانی‌ها تمایل دارند توصیه میشود تا حتی‌الامکان پیش از نصب این آپدیت‌ها، از سازگاری سخت افزارهای دستگاه خود با نسخه‌های جدید ویندوز 10 اطمینان حاصل کنند.